View Cart0 items / $0.00
digikets

چطور سایت را سئو کنیم

چطور سایت را سئو کنیم؟ و اینکه سئو چیست؟ موضوعاتی هستند که امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. برای درک موضوع لازم است بدانید موتور های جستجو مانند گوگل، بینگ و دیگران چگونه کار می کنند. تصور کنید، تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که همه آن ها دارای موضوعات مشابهی هستند.

http://digikets.bigcartel.com/
هنگامی که یک وب سایت ایجاد می کنید، ربات های موتور جستجو وب سایت شما را می خزند تا اطلاعاتی که در آن وجود دارد را بررسی کنند و بر اساس آن فهرست خود را ایجاد می کنند تا در نتایج جستجوی مرتبط افراد ظاهر شوند. سئو به فرآیند بهتر کردن سایت شما در بهینه سازی موتور های جستجو اشاره دارد. 

خدمات سئو
اگر وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه نکنید، در معرض خطر از دست دادن مشتریان بالقوه در مقابل رقبای خود هستید زیرا وب سایت های آنها در نتایج موتور های جستجو بالاتر از وب سایت شما ظاهر می شوند. تحقیقات نشان می دهد که 60 درصد از ترافیک جستجوهای گوگل به وب سایت هایی می رود که در سه نتیجه جستجوی اول ظاهر می شوند.

اهمیت سئو

بهینه سازی سئو سایت برای بازاریابان بسیار مهم است. هنگامی که صفحات وب خود را از جمله پست های وبلاگ خود را بهینه می کنید، وب سایت خود را برای افرادی که از موتور های جستجو (مانند گوگل) برای یافتن محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، قابل مشاهده تر می کنید. ایجاد یک معماری قوی سایت به موتور های جستجو کمک می کند تا سایت شما را به سرعت و به راحتی فهرست کنند. مهمتر از آن س سئو همچنین تجربه خوبی از استفاده از سایت شما را برای بازدید کنندگان فراهم می کند و به افزایش بازدید سایت کمک بسیار زیادی می کند. شایان ذکر است که گوگل به طور فزاینده ای به تجربه کاربری توجه می کند.

 

 

نکاتی که باید در سئو سایت رعایت کنید

برای سئو سایت قوانین زیادی از سمت موتورهای جستجو از جمله گوگل در نظر گرفته شده است که برای رسیدن به رتبه خوب در بین رقبای خود موظف به انجام آنها هستیم. برخی از موارد مهم سئو سایت در ادامه آورده شده است.

1.تصاویر خود را بهینه (سئو) کنید

تصاویر بخش زیادی از وب را اشغال می کنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که برای موتور های جستجو بهینه شده اند. شما باید یک محدودیت کلی در اندازه و ابعاد فایل درCMS  (سیستم مدیریت محتوا) یا آپلود کننده خود داشته باشید. هنگامی که تصاویر خود را در اینترنت آپلود می‌کنید باید نام ‌های مناسبی داشته باشند، افزودن کلمات کلیدی به سئوی تصویر نیز کمک می‌ کند. در نهایت، تگ های alt را فراموش نکنید آنها در بهینه سازی وب سایت و سئوی شما مهم هستند. کلمات کلیدی را در جایی که مناسب است اضافه کنید اما آنها را اسپم نکنید زیرا ممکن است برای آن جریمه شوید.

2. محتوای مرتبط و سئو شده منتشر کنید

محتوای معتبر و باکیفیت، مهم ترین و اصلی ترین معیار رتبه بندی موتور های جستجوی صفحات اینترنتی است. و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد. محتوای با کیفیتی که به طور خاص برای کاربر مورد نظر شما ایجاد می شود، ترافیک سایت شما را افزایش می دهد و اعتبار و ارتباط سایت شما را بهبود می بخشد. سعی کنید مهارت های محتوا نویسی خود را به خوبی تقویت کنید. 

 3.سایتی با ارزش لینک داشته باشید

یک صفحه وب با محتوا زیبا و یونیک شده به کاربران سایت کمک می‌ کند تا آنچه که به دنبال آن هستند را راحت تر پیدا کنند. این امر به احتمال زیاد لینک ‌هایی را از وب ‌سایت ‌های دیگر جذب کند که بهینه ‌سازی موتور جستجوی شما را بهبود می ‌بخشد. با افزودن پیوند های مرتبط در متن، اعتبار و سئو سایت خود را بهبود بخشید. به جای داشتن پیوند های تکراری سعی کنید از لینک های داخلی و خارجی متفاوت در متون خود استفاده کنید. استفاده از URL های متفاوت در محتوا هایتان برای گوگل ارزش زیادی دارد و گوگل رتبه بندی وب سایت شما و همچنین رتبه بندی صفحه ای که به آن پیوند می دهید را بهبود می بخشد. این امر باعث بهینه سازی وب سایت و موتور های جستجو می شود. 

4.سرعت صفحه

سرعت صفحه شما برای رتبه ‌بندی وب ‌سایت فوق‌ العاده مهم است و از سال ۲۰۱۸ به‌ عنوان یک عامل رتبه ‌بندی توسط Google استفاده شده است. وب سایت هایی که سریع بارگذاری می شوند تجربه کاربری خیلی بهتری را ارائه می دهند. اگر بارگذاری صفحه شما زمان زیادی ببرد، برای وب سایت شما مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند و نرخ پرش (Bounce Rate) بالاتری را نیز ایجاد کند. نرخ پرش عاملی است که بر سئو سایت شما تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

سایت سئو شده

سایر نکات مهم در بهینه سازی سایت

مواردی که به آنها اشاره شد نکات مهم در بهینه سازی و سئو سایت بود. اما نکات بهینه سازی وب سایت به همین موارد ختم نمی شود و باید به جزئیات بیشتری توجه کنید که در ادامه به آنها اشاره شده است.

 5. نسخه موبایل خود را فراموش نکنید

از آنجایی که مردم به طور فزاینده ای از تلفن همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، بهینه سازی وب سایت شما برای دستگاه های هوشمند ضروری است. در غیر این صورت نرخ پرش بالایی خواهید داشت، زیرا صادقانه بگوییم، هیچ کس نمی خواهد در وب سایتی بماند که برای گوشی شما فرمت نشده است. قالب ‌بندی نادرست می‌ تواند خطاهای بسیار متعددی را به‌وجود آورد. یک تجربه کاربری مثبت باعث می شود مردم بخواهند بمانند و وب سایت شما را کاوش کنند، که باز هم نشان می دهد که صفحه شما با کلمه کلیدی انتخابی شما مرتبط است. 

برندیدنگ چیست