View Cart0 items / $0.00
digikets

نکاتی که باید قبل از استخدام فریلنسر به آن توجه کرد

استخدام فریلنسر به چه صورت است؟ آیا می‌دانید فریلنسرها چگونه استخدام می‌شوند و شروع به فعالیت در حوزه کاری خودشان می‌کنند؟ کارفرمایان به دلیل اینکه خیلی سریع‌تر و راحت‌تر به هدف خود دست پیدا کنند به فریلنسرها نیازمند هستند. فریلنسرها در مقایسه با کارمندانی که به صورت تمام‌وقت استخدام می‌شوند هزینه کمتری را دریافت می‌کنند. اما آیا می‌دانید فریلنسرها چه کسانی هستند؟

اگر شما هم دارای تخصص هستید و کار فریلنسری انجام می‌دهید. حتی اگر دوست دارید راه‌ها و روش‌های استخدام فریلنسر را بدانید و در حوزه کاری خود موفق شوید، باید به یک سری از نکات دقت کنید. ما در این مقاله قصد داریم تمامی نکاتی که یک فریلنسر قبل از استخدام باید به آن‌ها واقف باشد را برای شما عزیزان بیان کنیم.

استخدام کردن فریلنسر برای منِ کارفرما چه مزایایی دارد؟

در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی روی دلایل محبوبیت کار فریلنسری انجام شده است. نتیجه محبوبیت این شغل دامنه آزادی زیاد آن بوده است! این آزادی به طوری است که تمامی عوامل توسط خود فریلنسری تعیین می‌شود؛ به طور کلی استخدام فریلنسری برای اشخاصی که دوست ندارند به صورت کارمندی فعالیت داشته باشند بهترین گزینه است. محدود به مکان نیستند. این مسئله باعث می شود که هزینه های جاری شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

همچنین عموم این افراد برای این که در کار خود موفق شوند خلاقیت خواهند داشت و از آن لذت خواهند برد. در این مقاله می‌خواهیم بدانید که کار کردن با فریلنسرها برای کارفرماها چه مزیت‌هایی را به همراه دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که کار کردن با یک فریلنسر یه کار دوسر برد است (هم برای کارفرما و هم برای فریلنسر). حال می‌گویید چرا؟ در جواب باید گفت که موارد زیر را مطالعه کنید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید:

کار فریلنسری

  • بهره بردن از بهترین کیفیت در کار فریلنسری

حقیقتی که درباره استخدام فریلنسر باید بدانید این است که فریلنسرها خودشان به تنهایی باید دنبال کار و پروژه باشند. همین امر سبب شده است برای اینکه کار برای فریلنسرها پیدا شود و بتوانند یک انگیزه به کارفرما بدهند مجبور شوند که کارهای پروژه را به بهترین شکل و بهترین کیفیت انجام دهند.

https://digikets.bigcartel.com/

در نتیجه زمانی که یک کارفرما به استخدام یک فریلنسر می‌پردازد خیال او راحت است. زیرا فریلنسر تمامی سعی و تلاش خود را می‌کند که کارهای پروژه به بهترین شکل انجام شود. در حقیقت بهترین کیفیت با قیمتی معقول در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت.

  • هزینه‌ای مقرون به صرفه و اقتصادی با استخدام فریلنسر

شما کارفرمایان عزیز با استخدام فریلنسر(Freelancer) می‌توانید به راحتی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. توجه داشته باشید که اگر برای کاری یک کارمند رسمی استخدام کنید باید هزینه‌های خیلی زیادی را برای او بپردازید. برخی از هزینه‌هایی که باید متحمل شوید عبارت‌اند ار: هزینه صندلی، هزینه میز، تجهیزات اداری.

با استخدام فریلنسر این هزینه‌ها حذف خواهد شد. شما کارفرما عزیز تنها باید هزینه کاری او را پرداخت کنید و خبری از هزینه‌های اضافی نیست! همچنین بحث بیمه یا سنوات نیز وجود ندارد. در حقیقت شما از چند جهت سود خواهید کرد.

استخدام فریلنسر و نکات مهم در مورد آن

  • بهره برداری بیشتر

زمانی که اقدام به استخدام فریلنسر می‌کنید یک قرارداد کامل با تمامی وظایف و جزئیاتی که باید توسط وی انجام شود، بنویسید. همین امر سبب می‌شود که فریلنسر مسئولیت دقیقی از کارهایی که به عهده دارد داشته باشد. در مقابل استخدام فریلنسر زمانی که یک کارمند تمام وقت را استخدام می‌کنید، با وی قرارداد کاری می‌نویسید.

همه چیز در مورد پنل فالوور

در حالی که تمامی کارها و وظایف یک کارمند در درون قرارداد کاری قید نخواهد شد. همین مورد سبب می‌شود که او وظایف اصلی خود را فراموش کند. حتی ممکن است که با همان کیفیت روز اول آن را ارائه ندهد. زیرا انجام شدن کار اهمیت دارد نه کیفیت آن. شایان ذکر است که این موارد تنها بخش کوچکی از مزایای استخدام فریلنسر برای کارفرما است.

ناگفته نماند که استخدام یک فریلنسر برای کار فریلنسری چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال از آنجایی که فریلنسرها از مکان دور از شما کارها و وظایف خود را انجام می‌دهند اگر شما نتوانید از طریق برنامه‌ها و ابزارها ارتباط خود را با فریلنسر برقرار کنید قطعا به مشکل خواهید خورد.

کار فریلنسری و درآمد کارفرما

چگونه اقدام به استخدام فریلنسر کنیم؟

زمانی که به نتیجه رسیدید که نیاز به استخدام فریلنسر دارید باید از بین میلیون‌ها فریلنسر یک گزینه مناسب و ایده‌آل را انتخاب کنید. برای انتخاب یک فریلنسر ایده‌آل و مناسب 6 قدم اصلی وجود دارد. ما در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد.

  • تعریف کردن عنوان شغلی خود به صورت کامل و جامع

اولین قدم برای استخدام فریلنسر مناسب این است که عنوان شغلی خود را به صورت کامل توضیح دهید. به عنوان مثال در عنوان شغلی خود به صورت دقیق بنویسید که به دنبال استخدام یک نویسنده برای تولید محتوا در حد مبتدی هستید یا حرفه‌ای.

  • مشخص کردن همه چیز در کار فریلنسری

از مهم‌ترین مواردی که همکاری با یک فریلنسر را می‌تواند راحت‌تر کند این است که تمامی موارد را درباره یک پروژه کاری مشخص کنید. پس حتما برای این مرحله وقت کافی بگذارید. بهتر است که موارد زیر را برای پروژه کاری خود مشخص کنید.

  • اهداف

  • بودجه

  • جدول زمانی

  • مسئولیت های مورد نیاز

کسب و کار های خوب در ایران